یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

۱۰ نكته كليدي انتخاب سرويس خواب در دكوراسيون اتاق خواب

۱ بازديد

اتاق خواب: همه ما به خوبي مي دانيم كه مبلمان ها شخصيت هر فضايي هستند و فضاها با حضور مبلمان است كه معنا و كارآيي پيدا مي كنند، هر فضا با توجه به تعريف خود نيازمند مبلماني مناسب است، به طور مثال در آشپزخانه ها گاز، سينك و يخچال نقش اصلي را بر عهده دارند، در اتاق هاي نشيمن مبل ها و كاناپه ها و در اتاق خواب ها هم تخت خواب. اما اگر هر كدام از اين مبلمان ها و عناصر تاثير گذار در فضا درست انتخاب نشوند و در خريد آن ها به نكات كاربردي در موردشان توجه نكنيم ممكن است به جاي آن كه به كارايي فضا كمك كنند بيشتر ايجاد اختلال كنند، در اين مطلب مي خواهيم بپردازيم راجع به نكاتي در رابطه با تخت خواب ها و اين كه بدانيم براي اين كه يك تخت مناسب براي اتاق خواب مان بخريم چه نكاتي را بايد مد نظر داشته باشيم.

تخت خواب عنصر شاخص در اتاق خواب

همان طور كه گفتيم سرويس خواب  عنصر هاي شاخص اتاق خواب هستند اما اين به اين منظور نيست كه ديگر لوازم و وسايل دكوري آن مانند پا تختي ها مهم نيستند، درست است كه در طراحي دكوراسيون اتاق خواب يا هر فضاي داخلي ديگري ست بودن وسيله ها مهم است اما حتما لزومي ندارد كه دقيقا پا تختي ها را از جنس همان تخت خواب تان و با همان رنگ در نظر بگيريد، مي توانيد آن ها را از نوع ديگري انتخاب كنيد در حالي رنگ آن يكي از رنگ هاي مكمل رنگ تخت خواب باشد. اين كارمي تواند پيشنهادي براي داشتن يك تخت خواب ايده آل باشد. سعي كنيد بين عناصر هماهنگي ايجاد كنيد تا هر كدام از وسايل دكوري به تنهايي در اتاق خواب بدرخشند.

استفاده از تخت به عنوان انباري

استفاده از تخت خواب به عنوان انباري در اتاق خواب

اگر خانه اي كوچك داريد پس بايد انتخاب هاي هوشمندانه اي براي مبلمان هاي تان داشته باشيد تا بتوانيد با يك تير دو نشان را بزنيد، به طور مثال مي توانيد تخت خواب هايي را انتخاب كنيد كه در زير آن ها كشوهاي بزرگي تعبيه شده است كه كار طبقه بندي و نظم دهي را در دكوراسيون اتاق خواب براي شما راحت تر مي كند. سعي كنيد از اين تخت ها هم در اتاق كودك و هم در اتاق خواب خودتان بهره بگيريد.

تخت خواب هاي تاشو

تخت خواب هاي تاشو در اتاق خواب هاي كوچك

حالا كه صحبت از فضاهاي كوچك شد، بهتر است يك پيشنهاد ديگر را هم بررسي كنيم، تخت خواب هاي تاشو، اصلا مبلمان هاي تاشو معجزه فضاهاي كوچك هستند، باعث مي شوند اتاقي متفاوت تر و جذاب تر داشته باشيد. هر وقت كه بخواهيد آن ها را با مي كنيد و استفاده مي كنيد و زماني هم كه نياز به فضاي باز در اتاق خواب داشته باشيد مي توانيد آن ها را جمع كنيد، به همين سادگي...

تخت هاي تمام پارچه اي

تخت هاي تمام پارچه اي در اتاق خواب

پارچه ها مي توانند حس لطافت را در دكوراسيون داخلي اتاق خواب هاي تان پديد بياورند. اگر درحال طراحي دكوراسيون اتاق كودك عزيزتان هستيد سعي كنيد به هر نحوي كه شده است از پارچه ها استفاده كنيد، آن ها با جنس لطيف خود مي توانند از آسيب رسيدن به كودكانتان جلوگيري كنند، مخصوصا تخت خواب ها را مي توانيد تمام پارچه اي در نظر بگيريد، اين كار حس بهتري را هم موقع خواب به كودك عزيزتان منتقل مي كند، اگر مي خوايد براي كودك عزيزتان تخت تهيه كنيد پيشنهاد مي كنم تا سري به محصولات گروه مبلمان اتاق كودك و نوجوان بهسازان چوب بزنيد و كارهاي آن ها را ببينيد. انتخاب رنگ و پارچه مبلمان در دكوراسيون منزل بسيار مهم است.

 

تاج هاي كوتاه براي تخت خواب ها

تخت خواب هايي با تاج كوتاه براي اتاق خواب هاي كوچك

يكي از نكات مهم در طراحي اتاق خواب ها اين است كه سعي كنيد تا سرويس خواب  مناسب با اتاق تهيه كنيد، يعني اول اتاق خواب را بررسي كنيد و ببينيد كه تخت را در كدام قسمت مي خواهيد قرار دهيد، اگر مجبور هستيد تا تخت خواب را در زير پنجره هاي خيره كننده با شيشه هاي رنگي زيبا قرار دهيد پس دقت كنيد كه به تخت هايي با تاج كوتاه احتياج خواهيد داشت. حتما اين نكات را درتهيه و خريد تخت خواب هاي تان در نظر بگيريد.

ارتفاع كوتاه تخت خواب ها

تخت خواب هايي با ارتفاع كم در اتاق خواب

موقعي كه مي خواهيد تخت خواب مورد نظرتان را انتخاب كنيد، حتما به ارتفاع آن دقت كنيد، تخت هايي با ارتفاع زياد اتاق شما را كوچك تر و دكوراسيون داخلي اتاق خواب تان را تحت تاثير قرار خواهد داد. حتي ممكن است موقعي كه مي خواهيد براي لباس پوشيدن روي آن بنشينيد، پاهاي تان كمي از آن آويزان باشد و موجب ازار و اذيت شما شود پس دقت كنيد كه ارتفاع تخت ها بسيار مهم است.

تخت خواب هاي رنگي براي ديدن خواب هاي رنگي

پشتي نرم براي تخت خواب

تخت خواب هاي با پشتي هاي جذاب در اتاق خواب

تخت خواب ها داراي پشتي هايي هستند كه نرم بودن آن ها بسيار مهم است چرا كه ممكن است موقعي كه مي خواهيد قبل از خواب كتابي را مطالعه كنيد يا ليست كارهاي روز بعدتان را تهيه كنيد به آن تكيه مي دهيد و اگر نرم نباشند آرامشي كه شما در تخت خواب به آن نياز داريد را تامين نمي كنند. اگر فكر مي كنيد به ايده هاي بيشتري براي ديوار پشت تخت خواب تان نيلز داريد خواندن مطلب ۱۰ ايده جذاب براي ديوار پشت تخت خواب را از دست ندهيد.

رنگ مناسب براي تخت خواب ها

تاثير رنگ تخت خواب در دكوراسيون اتاق خواب

رنگ در تخت خواب ها بسيار مهم هستند، اين كه تخت ها يك دست و هماهنگ با دكوراسيون اتاق خواب به نظر بيايند هم مهم است. سعي كنيد تا تخت خواب هايي را انتخاب كنيد كه از رنگ هاي زيادي در طراحي آن استفاده نشده باشد، اين كار حتي از لحاظ اصول فنگ شويي هم مناسب نيست و آرامش اتاق را بر هم مي زند.

فنگ شويي در اتاق خواب، راهي براي رهايي از استرس ها

استفاده از شلف هاي و قفسه هاي كوتاه براي تخت خواب ها

استفاده از شلف كنار تخت خواب

لزومي ندارد كه تخت خواب ها حتما داراي ميز هاي پا تختي باشند كه فضاي اتاق تان را اشغال كنند، به جاي پا تختي ها از شلف هايي كه روي ديوار در ارتفاع پايين نصب شده اند كمك بگيريد با اين كار دكوراسيون اتا خواب مقرون به صرفه اي خواهيد داشت.

شلف، عنصري كاربردي براي خانه اي زيبا

ملحفه و كوسن هاي رنگي براي تخت خواب هاي ساده

تخت خواب هايي با روكش جذاب در اتاق خواب

سعي كنيد كه بدنه اصلي خود تخت خواب تان را ساده و با رنگي خنثي در نظر بگيريد و يكنواختي و سادگي آن را به وسيله ملحفه هاي رنگي و كوسن هاي با طرح هاي شاد از بين ببريد. با اين كار مي توانيد هر چند وقت يك بار دكوراسيون داخلي اتاق خواب هاي تان عوض كنيد و با تغيير فصل ها اتاق خواب هايي متفاوت داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.